Ansökan om kommunalt vatten och avlopp
Den här tjänsten kräver inloggningBehöver du ansluta dricksvatten, spillvatten eller dagvatten till din fastighet krävs det att du gör en servisanmälan, vilket du kan göra i denna e-tjänst.
Kontrollera att du har bifogat en ritning/situationsplan med uppgift om servisledningens placering samt, om du vill ansluta till trycksatt spillvattenledningssystem, förslag på placering för LTA-pumpen (lätt tryckavlopp) på ritningen.
När vi har fått en komplett beställning tar det för närvarande 6 till 8 veckor för oss att utreda ditt ärende. När vi är klara får du en bekräftelse på din beställning och en preliminär beräkning av VA-anslutningsavgiften. Läs mer om beslutad VA-taxa.
Anslutning mot kommunens VA-ledning ska inspekteras och godkännas av tekniska kontoret innan återfyllnad av massor sker.
På kommunens hemsida hittar du information om hur vi hanterar dina personuppgifter.
Vi på tekniska kontoret svarar gärna på frågor om din VA-anslutning. Det är bra om du har din fastighetsbeteckning till hands när du ringer eller mailar oss.
Finns det frågor och/eller funderingar kring detta är du välkommen att höra av dig till kommunens Kontaktcenter.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Vår hantering av information omfattas av offentlighetsprincipen och det svenska regelverket kring allmän handling. Det betyder att dina personuppgifter kommer att hanteras den tid som det behövs och i vissa fall för all framtid enligt bestämmelser i tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen och arkivlagen.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida Lämna ett klagomål enligt GDPR | IMY för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@lekeberg.se
Kontaktcenter
kontaktcenter@lekeberg.se
0585-487 00
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Dina kontaktuppgifter
- Anslutande fastighet
- Önskad anslutning
- Utförare
- Allmänna bestämmelser VA
- Signera och skicka in