Lämna interpellation till fullmäktige

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Här kan du som är ledamot i kommunfullmäktige i Lekebergs kommun lämna in en interpellation till kommunfullmäktige. Är du ersättare i kommunfullmäktige kan du endast lämna din interpellation vid ett sammanträde då du tjänstgör. 

En interpellation ska ha ett bestämt innehåll, vara försedd med en motivering och vara undertecknad av en ledamot. Den ska lämnas in till kommunstyrelseförvaltningen senast fem arbetsdagar före det sammanträde vid vilket ledamoten avser att ställa den. En interpellation bör besvaras senast under det sammanträde som följer närmast efter det då interpellationen ställdes.

Interpellationer kan ställas till den som är ordförande eller vice ordförande i en nämnd eller om interpellationen avser förhållanden i ett sådant företag som avses i 3 kap 11 § kommunallagen, får den riktas till ordföranden i företagets styrelse.

Ytterligare regler för interpellationer finns i kommunfullmäktiges arbetsordning som går att finna under "Visa blanketter".

Frågor om e-tjänsten

Emil Pettersson
emil.pettersson@lekeberg.se
0730438259

Personuppgiftsansvarig

Susanna Göransdotter
susanna.goransdotter@lekeberg.se

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa