Skolskjutsansökan
Alla elever inom grundskolan, inklusive grundsärskola ska inför varje läsår ansöka om skolskjuts oavsett skäl (avstånd eller annat skäl). En ansökan ska skickas in även om man har haft skolskjuts sedan tidigare och löpande vid förändringar. Ansökan öppnar 1 mars och ordinarie ansökansperiod är mars månad inför kommande läsår.
Genom att "starta e-tjänsten" så kommer du till skolskjutsansökan.
Mer information
För mer information om skolskjutsen, t.ex. hur och när beslut ges, information om regler, överklagan m.m, se denna länk:
https://lekeberg.se/utbildningochbarnomsorg/grundskolaf9/skolskjuts.4.2352cf7d1699a3ee208abefa.html
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Lagringstid
Vår hantering av information omfattas av offentlighetsprincipen och det svenska regelverket kring allmän handling. Det betyder att dina personuppgifter kommer att hanteras den tid som det behövs och i vissa fall för all framtid enligt bestämmelser i tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen och arkivlagen
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida Lämna ett klagomål enligt GDPR | IMY för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Barn- och utbildningsnämnden
barnochutbildningsnamnden@lekeberg.se
Skolskjutshandläggaren
skolskjuts@lekeberg.se